Конференција „Економија, пословно управљање и статистика – савремене тенденције у средњем стручном образовању“

ekonfakУ суботу 10. априла, преко Зум платформе, реализована је пета конференција за наставнике средњих стручних школа – економске групе предмета „Економија, пословно управљање и статистика – савремене тенеденције у средњем стручном образовању“ у организацији Економског факултета Универзитета у Београду.

Конференција је окупила преко 120 наставника економске групе предмета из средњих школа из целе Србије, који су кроз три пленарна излагања, четири секција са укупно девет излагања и веома живом дискусијом анализирали последице пандемије Ковид-19 у глобалној и националној привреди, образовном систему и наставном процесу.

Конференцију је испратило четири наставника наше школе и то свако по једну секцију:

  • Хајду Тања, испратила је прву секцију „Савремена трговина на почетку 21. века: изазови у условима пандемије“
  • Тришић Игор, испратио је другу секцију „Утицај пандемије на сектор туризма и мере опоравка“
  • Копривица Славиша, испратио је трећу секцију „Маркетиншке нове реалности у условима нове нормалности“
  • Венера Арсенов Бојовић, испратила је последњу секцију „Учење на даљину у време пандемије“


Ево и неколико речи учесника конференције у вези секције коју су испратили:

„Дигитализација и аутоматизација, интеграција и кооперација, искуство, персонализација, кастом(ер)изација, удобност, безбедност, неизвесна будућност продавница, нови приступ асортиману трговинских предузећа, електронска трговина, потрошач као опсесија, све су то појмови који карактеришу савремену трговину на почетку XXI века. Све горе наведено произилази из чињенице да се у последњих десет година додата вредност више ствара у трговини и маркетингу (чак 40%), него у производњи. Што је за последицу имало преорјентацију запослених из области производње у област трговине. На секцији, посебна пажња посвећена је утицају Ковид пандемије на сектор трговине. Ковид пандемија је ограничила могућност обављања физичке куповине, али електронска куповина доживљава експанзију. У САД-у је забележан раст B2C електронске трговине 44% у 2020. години, што је скоро три пута већи раст него у 2019. години (15,1%). У Србији се процењује да је вредност реализованих електронских трансакција скочила за дупло. Тако да је сектор трговине најбржи растући сектор у условима пандемије.“

Хајду Тања


 

„На нашој секцији могли смо да се упознамо са утицајем Ковида на сектор туризма и угоститељства. Према подацима Светске туристичке организације (UNWTO) у 2020. години догодила се тотална обустава светских туристичких кретања. Свега неколико стотина милиона бележе међународни доласци у земљама Латинске Америке, што је разумљиво јер је Пандемија касније захватила јужну хемисферу. Светска угоститељска привреда изгубила је преко 2.000 милијарди долара директне и индиректне туристичке потрошње. У Србији се угоститељска понуда одржала орјентисањем ка свим домаћим туристима и разним миксом туристичких услуга.“

Тришић Игор


Професор др Александар Ђорђевић је говорио о промени понашања потрошача под утицајем Ковид 19. Он је изнео да је Ковид 19 је убрзао степен дигитализације и утицао на повећање броја дигиталних потрошача. Процена је да је у 2020. године пораст дигиталне куповине био за више од 40%. 

Ковид 19 је довео до:

  • повећања коришћења система ел. плаћања, 
  • развоја технологије и технолошке писмености,
  • раста поверења у онлајн тржиште, 
  • развоја интернет мреже,
  • повећања употребе "паметних" телефона,
  • повећања броја интернет прикључака у домаћинству и
  • развоја логистике и сигурности испоруке производа.

Дигитални потрошач сада више само не купује, већ и истражује информације о производима, активно комуницира са другим потрочашима, па тек онда обавља куповину.

Професор др Јелена Филиповић је говорила како је укупно интересовање публике за приче о корони далеко веће од интересовања за било коју другу тему. На пример, удео читања текстова о корони је био 29 одсто. Такође је изнела да се 5 од 10 најбогатијих људи на свету баве дигиталним маркетингом (Марк Закерберг - Facebook, Бил Гејтс - Microsoft, Лари Пејџ и Сергеј Брин - Google, Џеф Безос - Amazon)

Копривица Славиша


„На последњој секцији представнице Института за педагошка истраживања, посаветовале су учеснике конференције како да унапреде наставу у дигиталном окружењу, истичући разлику између учења на даљину и оналајн учења, указујући на предуслове организовања наставе у дигиталном окружењу и саопштавајући фазе наставе у дигиталном окружењу. Потом су саопштиле резултате истраживања „Учење на даљину у време пандемије Ковид-19: које лекције смо научили?“ и то са аспекта школе, одељења и процеса учења.“

Венера Аресенов Бојовић


Више о закључцима конференције можете прочитати на следећем линку: http://www.ekof.bg.ac.rs/o-fakultetu/saradnja-sa-skolama/strucno-usavrsavanje-nastavnika/strucna-konferencija-akreditovana-pri-zuov-u-za-nastavnike-strucnih-predmeta/
Такође, на истом линку, можете наћи сав материјал који су панелисти користили приликом свог излагања.

Текст припремили:
Тришић Игор, Копривица Славиша,
Венера Арсенов Бојовић и Хајду Тања

Архива чланака